12.03.2013 12:00

Över två miljoner besökare på E10 nätsidorna

De i maj 2010 öppnade officiella E10-bensin -nätsidorna har tills nu haft över två miljoner enskilda besökare. Sammanlagt över 2,7 miljoner besök berättar om att samma personer söker upprepade gånger information från nättjänsten. Språkversionerna är finska, svenska och engelska.

Flertalet besöker de finskspråkiga sidorna, men tiotusentals personer, från tiotalet olika länder, har också besökta de svensk- och engelskspråkiga sidorna.

Nättjänsten öppnades i slutet av maj 2010 för att i god tid ge alla en möjlighet att kontrollera om de kan tanka E10 bensin i sin bil. Den nya 95 E10 bensinen fanns att tanka från början av år 2011. Motiva Oy har sammanställt och upprätthåller webtjänsten www.e10bensiini.fi i samarbete med bil- och oljebranschen.

I år har Motiva öppnat ytterligare en ny nättjänst inom området trafik. Den nya tjänsten hjälper konsumenter och ansvariga på företag och i organisationer vid val av personbil på hållbara grunder. Webtjänsten välj din bil förnuftigt – www.valitseautoviisaasti.fi – erbjuder mångsidigt information om bilar och deras energikällor.

Ytterligare information:

Motiva Oy, kommunikationsdirektör Jochim Donner, tel. 0400 416 572, förnamn.efternamn@motiva.fi

Tillbaka till rubrikerna